Khamis, 24 Mac 2011

Program Sungaiku Hidupku

 Pada 16 Disember 2010 Bahagian Pengurusan Sungai dan Pantai Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri Selangor  telah menganjurkan satu program yang bertema “SUNGAIKU HIDUPKU” bertempat di Sungai Congkak, Hulu Langat, Selangor Darul Ehsan.Kategori adalah terbuka. Seramai 100 perserta menyertai program tersebut . Antara yang menghadiri program ini adalah pelajar-pelajar sekolah.


Antara agenda yang di sediakan oleh pihak urusetia adalah untuk menanamkan rasa cinta pada sungai serta mengfokuskan pada peserta bahawa sungai adalah aset yang penting dalam kehidupan. Acara permulaan selepas sampai di destinasi ,pihak urusetia memulakan acara menghirup udara segar dengan melakukan senaman aerobic  “SELAMAT PAGI MALAYSIA” , Pertandingan mewarna  “MEWARNA SUNGAIKU” dan Melukis poster. Selepas minum pagi peserta di dedahkan dengan acara “BIO INDICATOR” serta di dedehkan dengan demontrasi kitar semula.
Pada acara penamat program, Timbalan Pengarah Pembangunan Ir. Nor hisham bin Mohd Ghazali memberi ucapan bagi pihak Pengarah yang tidak dapat hadir pada program tersebut serta melancarkan buku Aktiviti Sungaiku Hidupku. Seterusnya penyampaian hadiah dan Pengumuman pemenang Pertandingan fotographi sungaiku hidupku.
Berikut dipaparkan gambar fotografi yg telah dipilih sebagai pemenang :

Tempat pertama....kreatif gambar ni..like
Tempat ke-2...happy family


Jangan Bazir Air ye

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...